handworks 69 Takipçi | 33 Takip

Aramak istediğiniz Kelimeyi Yazın



Dikmiş olduğum Kumaş çantaları PASAJIM dan da alabilirsiniz..
Kategorilerim











Diğer İçeriklerim (252)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (69)


Tek Parça Olarak Örülen Bebek Hırkası ( Baby Surprise Sweater or

2006-10-10 23:12:00

 

Resimleri orjinal boyutta görmek için üzerlerine Tıklayınız.

 

 

DAha önce bu nedir? diye dorduğum şeyyyy

         

 

 

İŞTE BUDUURRRR ARKADAŞLAR

 

BU TEK PARÇA ÖRÜLEN BİR BEBEK HIRKASIDIR.

 

Herzamanki gibi yabancı bir blogta dolaşırken buldum.

İlk olarak burada gördüm . TIKLAYINIZ

Elizabeth ZİMMERMANN diye bir kadına ait örnek. Herkes onun kitabiından yararlanarak yapmış. Araştırmak iseyenler adını arama motorlarında aratabilirler.

Çok ilginç ve değişik geldi. Beni bilenler bilirler değişik ve ilginç şeylere bayılırım.

Dedim ben bunu hemen arkadaşlarla paylaşayım. Ama Önce bir deniyeyim kolay bişeye benziyor öyle ekliyeyim dedim . VEEE  Bunu diyeli tam 10 gün oluyor. :)

Anam herkes yapmış güzel güzel bloglarına eklemişler ama bitanesi bile açıklamasını vermemiş . Evirdim çevirdim nerden başlanacağına bir türlü kafam yatmadı. Neyse 4 günlük bir araştırmadan sonra bulabildim örneğin açıklamasını. Ondada İngilizce örgü kısaltmalarıyla birlikte vermişler. Hadi onlarıda araştır neymiş nasıl yapılıyormuş diye. Onlarıda çözmem tam 3 gün sürdü. Yapmasıda 2-3 gün sürdü.

 

Neyse sonunda tamamladım. Pınarında dediği gibi azmin elinden bişey kurtalamıyor. :)

 

 

    

 

Örneğe sırt kısmından başlanıyor. Ortadaki parça yanların 2 katı olarak 3 e bölünüyor. Bölme yerinde 3 ilmek birden kesiyosun. Böylece örgü burada görüldüğü yukarı doğru dönüyor. Yanlardaki küçük parçalarda kolları oluşturuyor.

 

 

Bu şekilde örgüyü ters çevirdiğiniz zaman yanları yukarıya doğru katlıyorsunuz ve kollar çıkıyor ortaya.

 

 

 

Kesme işlemi bittikten sonra şimdide arttırmaya başlıyorsunuz. Beden kısmına geçiyoruz yani.

  

 

Bu resimde yaka kısmındaki oyuk gözüküyor. Orada 5 ilmek kesip yakayı oyuyorsunuz. 

 

    Sonra yanları ayrı bir şişe çıkartıp. Sadece ortayı örüyorsunuz . Buda ön kısımın uzatılması oluyor.

 

 

10 sıra ördükten sonra resimde gösterildiği şekilde dönüşte ilmek çıkartıp ördüğümüz kısımın yanlarından . Ayrı şişe çıkarttığımız ilmekleride örgüye ekliyoruz. Bunu iki yandada yapıyoruz. Bir üstteki resimde sol tarafta yapılmış halini görebilirsiniz. Bu sırayı ördükten sonra diğer taraftada aynı işlemi yapıp bütün ilmekleri biraraya getiriyorsunuz.    

Artık ön kenarları öreceksiniz burada düğme iliklerinide açtıktan sonra birkaç sıradaha örüp örgüyü bitiriyoruz.

 

 

Bitirdiğimide örgü bu şekilde oluyor. Bunu aşağıya doğru çeviriyoruz.

 

 

Düz halide bu şekilde gözüküyor.   

 

 

Yanları içeriye doğru çeviriyoruz.

 

 

 

Bu şekilde minicik bir bebiş hırkası çıkıyor ortaya.

Resimde görüldüğü gibi sadece kol ve omuz kısımları dikiliyor.

 

İsterseniz kollarından ve etek kısmından ilmek çıkartıp büyütebilirsiniz. Kenarlarına tığ ile oya yapabilirsiniz. Yakasını istedğiniz şekilde örebilirsiniz. Kapuşon örenler bile var.

 

ARAMA MOTORLARINDAN

 

Baby surprise sweater 

 

yada

 

Baby surprise jacket

 

yazarsanız 

 

Rengarenk yapılmış çeşit çeşit onlarca örnek bulabilirsiniz.

 

Size fikir vermiş olurlar.

 

Şimdi nerde bunun örneğinin açıklaması diyorsanız. Örneğin bu resimlerle birlikte açıklanmış hali tam 9 sayfa oldu arkadaşlar.Çünkü her sıra ayrı ayrı verilmiş. Bayağı ayrıntılı açıkladım yani.

 

BUNUNDA ÇÖZÜMÜNÜ ŞÖYLE DÜŞÜNDÜM BEN. EN MANTIKLISI BU ÇÜNKÜ.

BANA MAİL ADRESİNİZİ BIRAKACAKSINIZ BENDE SİZLERE ANINDA GÖNDERİCEM.

 

elvanhobi@hotmail.com

 

bu mail adresimden de iletişime geçebilirsiniz.

 

 Örneğin açıklamasını bulduğum sayfayada bakabilirsiniz. TIKLAYINIZ

 

Buradaki anlattığımdan bişey anlamamış olabilirsiniz. Ama size göndereceğim 9 sayfalık anlatımıdan sonra kesinlikle çözeceksiniz nasıl kolay bişey olduğunu.

 

UMARIM BEĞENMİŞSİNİZDİR.

Beklediğinize Değmiştir.

 

HERKESE SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM 

KOLAY GELSİN ARKADAŞLAR 

2860
0
0
Yorum Yaz



Webmasterim.Com
"Bloglar Alemi"
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...